KONTAKTY

Motoriders s.r.o.
Bryksova 763/46
Praha 198 00
tel: +420 777964699
info@motoriders.cz

17. 09. 2021

Přechod z Honda CBR600RR na Yamaha R6

Těžko zatím mluvit o rozdílech, když ještě nemám ani pořádně projetou Yamahu ale po 3 dnech ježdění jsem na stejném TOP čase jako na Hondě a to s určitou absencí technikálií (blipper, podvozek). Navíc dle telemetrie je zde celkem slušný předpoklad k tomu, že čas by se mohl houpnout k hranici 1:40, což není tedy vůbec špatné. Například Huerta, který tento rok startoval světové SSP (WSBK)  měl TOP čas v závodě 1:40,5 a se pohyboval od 1:40 po 1:42, dle mého na motorce o level jinde (v SSP úpravě) než mám nyní já (série). Každopádně k času 1:40,9 mi stále chybí oficiálně 1,6sec a to je sakra kus cesty a dokud to tam není, je to jen v telemetrii a v mé hlavě. A navíc Huerta není ten z rychlejších jezdců ze světa, ale jezdí ve světě a tečka.

Největším problémem na Hondě byl tento rok podvozek. Stále jsem se snažil tento problém řešit jezdecky a různými nastaveními, přišlo pár pádů až jsem ztratil trpělivost. To samé bylo na některých místech absence krouťáku (KR) , které prostě Honda nemá. U tratí jako je Most nejde extra o výkon, radši obětovat pár koní ale KR jsem nahradit nedokázal - a to ani přechodem na 5ti kvalt, aby jsem části kde byl KR potřeba mohl jezdit za 1 - motorka byla agresivní, neříditelná a přišel strach opřít se do plynu (pád na highsider by mě mohl vyřadit ze hry na sakra dlouho). Honda mě naučila jezdit a nejspíš bych se posunul dál koupí nového podvozku, ale přestali mě bavit investice do podřadného stroje, kterým prostě Honda papírově je. To ale neznamená, že pro spousty jezdců je to špatná volba, naopak, svojí spolehlivostí a říditelností je Honda skvělá zbraň a dokud se na 600 nedostanete v Mostě řekněme stabilně aspoň na 1:45 (v hobby módu), pak je úplně jedno, na čem jezdíte a spíše než investicí do motorky bych přemýšlel nad investicí do instruktorů nebo do více dnů na okruhu.

Řeč teda byla o krouťáku, který je na R6 cítít "nahned". Samozřejmě s otevřením plynu musí být jezdec zase trošku zodpovědnější, nejde si tady kroutit plynem jako na Hondě a je potřeba přemýšlet nad každým milimetrem, což opět dává nové možnosti, kdy se dá pořádně do motorky opřít, když je potřeba. Věřím, že při správném nastavení a dobré gumě to půjde ždímat brutálně ale zároveň se nevytratí říditelnost - ta křivka motoru je fakt do příjemna - má to koule ale netrhá to ruce. Snad do pár dní přijde komplet nový podvozek od K-Tech a přes zimu se doladí blipper a taky brzdový systém. Tím motorka bude dle mých představ bez potřeby cokoliv měnit nebo zlepšovat. Co se geometrie týče, nyní s ní fakt nemám problém - přehazování je fakt rychlé, motorka je na brzdách celkem klidná (věřím, že s blipperem se to ještě zlepší jako na Hondě) a popravdě doufám, že se s novým podvozkem nic ohledně toho nezmění a nebudu tak muset hledat nová nastavení. Slyšel jsem už o pár jezdcích, kteří se z přechodu na R6 už nikam neposunuli, naopak je to zpomalilo a dodnes ty časy nenašli ale to už nyní víme, že nebude můj případ. Každopádně pozor na to...možná vás nyní napadne - je čas koupit R6, ale můžu říct narovinu, že to výhra být vůbec nemusí.