KONTAKTY

Motoriders s.r.o.
Dlážděná 101
tel: +420 777964699
info@motoriders.cz

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 8 200 Kč (328 €)
volná místa
naše cena 12 300 Kč (492 €)
volná místa
naše cena 15 300 Kč (612 €)
volná místa

03. 04. 2021

První poháry v sezóně 2021 - Rijeka

Konečně je čas vyrazit. Popravdě? Kdybych nevyrazil, asi by mi praskla hlava. Poslední dny se makalo opravdu tvrdě, servis je plný závodních i silničních strojů,  připravujeme nové cateringové menu se kterým je spojeno spousta příprav ale hlavně jsme získali hlavní zastoupení značky IMR, což jsou španělské pitbiky a dle prvních testů jsou, jak by řekla naše Zůza "fakt boží" . Takže úterý testy PCR, středa odjezd a tentokrát vůbec nemám obavu, že bychom nedojeli i když skóre dojet/nedojet do Rijeky je 1:1. Na místě dorážíme okolo 21hod, klíče nám předává sympatická paní a pomáhá objednávat pizzu. Nebyl bych to já, kdybych hned pvní večer neporušil dietníček a nesežral 2 pizzy na noc! 

Ráno brzké vstávání, motorka je komplet připravená, takže jen připravím telefon s časomírou a zesilovač GPS a defacto po registraci můžu na trať. Je slunečný den a přesně vím, co mám dělat. Je to první den na velké motorce od říjnového ježdění a popravdě ani nevím, jestli umím zatočit, natož brousit koleno na zemi. Potřebuji si osahat nové složení motorky - podvozek je po zimě repasovaný, nově naklikaný, mám komplet jinou nádrž i sedačku a to jsou věci, které můžu udělat ježdění velice příjemné ale taky takové, že se prostě nedá jet. Mám novou kombošku, boty a helmu - díky RST a snad to vše sedne. Poslední čas ze závodu minulý rok jsem měl 1:34,2 ale cíl dne je jasný - co nejvíc se na motorce uvolnit, začít se správně hýbat, postupně přijít do tempa. Moc nehledím na přesnost ani třeba na brzdy - na to je ještě čas. Určil jsem si cíl vyhnout se krizovým situacím kdy se někam řítíte a nevíte jak to dopadne, což je mimojiné součást běžného ježdění a závodění ale po dlouhé pauze by to mému ježdění mohlo uškodit. Jsem spíše jezdec, který apex vždy trefí, což mě dělá celkem robotickým řidičem ale zase je občas pro mě problém překonat nastavené limity. Parádní bylo, že díky časomíře mám telemetrii a můžu porovnat co dělám jinak oproti minulému ježdění. Jak jsem si ověřil, jedu jak robot, všude stejně jen pomali - což je naprosto v pořádku a byl to i cíl. Přeci jen, tlačit se na závodní TOP čas v prvním pozimní ježdění je hloupé. Jsem na čase 1:35,2 (TOP mám 1:34,2) - tedy ztracím vteřinu ale cítím se skvěle.

 

Další den je opět krásně, čeká mě závod, který sice není důležitý ale jen pro zkušenost do něj vlezu. Každý den před ježdění obětuji pořádné rozcvičce a protažení, na což jsem občas cíleně zapomínal :D Kvalifikaci jsem vyjel na P7, čas umím zajet takový, že závod můžu vyhrát. A tady nastává první problém, ze kterého se druhý den vyspím - naštestí. Start se mi povedl, posadil jsem se na vocas první skupiny a tam se hodlal držet a postupně útočit a urvat výhru. V náletu se mi zasekává noha za karbonový kryt a mám co dělat abych nespadl - navíc zezadu do mě skoro napere další jezdec, nohu na poslední chvilku vytahuju, skupinka mi ujíždí a je po závodě. To, že jsem nakonec byl na podiu je jen díky tomu,že se objevilo pár jezdců s licencí. Jsem zvyklí brát je rovnoceně. Prohra je to hlavně  psychická, přijíždím do depa vzteklej a to mě potom velmi mrzí. Je začátek sezóny, není kam spěchat a pokud chci závodit a vyhrávat, musím se pořádně rozjezdit a hlavně řešit problémy, které při ježdění objevím hned - jako ten kryt za který se mi chytla bota. Navíc mě to mrzí, protože vezmu náladu i všem v depu a to fakt nechci. Večer si dáme s holkama karty, je sranda, druhý den mám volno a tak mě čeká servis a odpočinek - top čas dne je 1:34,9 ( ztráta 0,7 na poslední ježdění)

Sobota -  době volna se vydáváme na oběd na okruh a samozřejmě všechno jinak - Majk alias Stifler mě přemluví do závodu, holky mi letí pro oblečení, já měním olej a přezouvám na mokré pneu (prší - logicky). Majk startujeme závod, P7 - já ho střídám a po xx závodech jedu opět vodu (podruhé v životě) - sranda je, že voda je stejná jako sucho - tedy pokud umíte na suchu :) tak si na klid kroužím, po 40min se nechám vystřídat a závod dojedeme na P5 - bez ambicí jsem rád, že to dobře dopadlo a beru to spíš jako přátelsko výpomoc Majkovi, který chtěl závod fakt odjet a já jsem prostě krev, která se nechá do takových věcí ráda přemluvit. To, že spíš potahal Majkl asi netřeba zmiňovat - já si jen hezky zakroužil a udělal svoje - nespadl a dovezl tranďák na střídání.

 

Neděle - voda. Přemýšlím nad závodem, ale první rychlá 10tka nenastupuje a tak ani já, opět z P7 nemám důvod a necháváme zazávodit kluky, kterým se do kvalifikací tolik nedařilo. K večeru si dám už za západu slunce kondiční trénink a strečink - jsou předemnou tři dny trénování.

 

Pondělí až středa - za tu dobu ježdění jsem pochopil to, že každý jezdec má svůj styl který je pro něj přirozený a pokud to funguje a jede rychle, pracuje se jen na detailech. Já například jsem schopný ubrousit slidery na kolenou a loktech za jeden trénink. A to jako fakt. Prostě to tak je. Naštestí kamarád Jindra pro mě připravil "nesmrtelné slidery" a musím říct, že konečně něco vydrželo více než 3 dny tréninku což je fakt TOP! Je čas začít tahat za plyn, hledat rychlejší cesty a dotáhnout pozimní rozhýbání k dokonalosti. Obava, že motorku zahodím a ježdění tak skončí už opadla, už mám něco odježděno a tak by mě to tolik nemrzelo jako kdybych to zahodil v pátek. Stihnu ještě jednu výměnu oleje a jsem rád, že dodržuji interval. V úterý dojíždím zadní pneu a nakonec jsem na něm napočítal přes 70 kol :) a do posledního kola jsem jezdil 1:34 nízká/vysoká...beru to jako další součást tréninku a test pneu od Michala, které mi v sezóně ušetří obrovskou část financí - díky! Díky telemetrii - která sice zní jako sprosté slovo ale přes zimu jsem trochu hledal informace a defacto zdarma se dostanu k velkému množstí informací jsme s Michalem našli můj další prostor pro zrychlení. Sice jsem neměl ani jedno čisté kolo a pořád se někdo motal, i tak jsem se dostal na čas 1:33,9 ( zisk 0,3 oproti minulému roku) a hlavně vím, kudy ještě dopředu - Myslím, že jsem připravený na sezónu a nyní se obrovsky těším do Mostu - tak nějak si věřím na těch 1:41. A rada pro vás, co teprve vyjedete - nespěchejte! Dejte hlavě a rukám prostor si vzpomenout, co mají vlastně dělat i kdyby to mělo trvat déle než mě :) 

Závěrem děkuji sponzorům a kamarádům, kteří mě v ježdění podporují a holkám, že pomáhají při ježdění!


NÁZORY A DOTAZY NÁVŠTĚVNÍKŮ