KONTAKTY

Motoriders s.r.o.
Dlážděná 101
tel: +420 777964699
info@motoriders.cz

ZBOŽÍ V AKCI

naše cena 4 100 Kč (164 €)
volná místa
naše cena 4 100 Kč (164 €)
volná místa
naše cena 15 300 Kč (612 €)
volná místa

19. 04. 2021

Telemetrie "zdarma" - pro nováčky i pokročilé cenná data k ježdění

Ahoj,

po 4 letech ježdění a závodění jsem si nadělil "závodní" telemetrii.Ten krok jsem udělal hlavně kvůli tomu, že věřím, že sebraná data z mého ježdění dokáží pomoci spoustě dalších jezdců ke zlepšení a pochopení mnoha věcí, která s rychlým okruhařením souvisí. Pro některé jezdce jsou časy, kterých na okruhu (o to více na motorce na které jezdím) dosahuji zcela nereálné a vnímají mě jako někoho, kdo tomu věnoval celý život. Většina jezdců, se kterými se na okruhu potkávám mají ale daleko více zkušeností a nakrouženon o x tisíc kol více než já - přesto častokrát postrádají rychlost kterou by si přáli. V čem je tedy problém? U každého je to jiné a jsem rád, že někteří mě požádali, abych jim s tímto problém pomohl. Ohledně mě je to jasné - jsem tam kde jsem (ať je to podle vás kdekoliv) jen díky tomu, že jsem v pravý čas narazil na správné lidi a asi nebude překvapením, že tyto lidi si stále u sebe držím a říkám jim - tým. To jestli jsem rychlejší nebo pomalejší nehraje roli. Neustále je zde kvalita, ze které lze čerpat a vděk za každou radu. Samozřejmě je potřeba si to odmakat. Ježdění už pár let obětuji většinu času, není den kdy nepřemýšlím sám nad sebou, jak jsem na trati a kudy zase zrychlovat - cvičím abych byl rychlejší, hubnu abych byl rychlejší a žiju abych závodil. To, že jsem narazil na ty správné lidi mi v jistý moment zachránilo ježdění - demotivovat se v tomhle sportu je velmi rychlé a začít v něm utápět peníze více než je zdrávo nebo potřeba je snadné, ale bolestné. A když začnete rejt hubou v kačeru ve 180kmh a během týdne trénovaní jste 3x na medicalu - to teprve začnete přemýšlet jestli to za to stojí. 

Jsem kluk co jezdil plíseň a stál pod podiem a doufal, že se na něj jednoho dne taky postaví. V Mostě, kde se cítím jako doma jsem na 600 začínal s časem 2:03 - takže je pravděpodobné, že jste nyní rychlejší než jsem byl já před 3 lety. Pokud se dostanete za 3 roky ježdění na 1:42, stále vás to bude bavit, zbyli vám nějaké koruny a nebudete mít pod zadkem víc než 130 koní, věřte, že jste šli pravděpodobně správnou cestou a to vám přeju. V tomhle článku bych rád pomohl a poradil ohledně osobní časomíry a základní telemetrie, která mi častokrát pomáhala na trati i mimo ní ale dříve než si to přečtete, PROSÍM! pamatujte - na trati je vždy potřeba koukat kam jedu, tak žádné čumákování "do budíků za kolik to jedu" v každé zatáčce. Zde je návod, jak jsem fungoval před pořízením velké telemetrie.

 

Co potřebuju :

  •  vymyslet, kde na motorce přichytím telefon aby neupadl, bylo na něj vidět ale nevadil mi ve výhledu - mě stačil M-STYLE držák vedle budíků
  • telefon (klidně starý), do kterého stáhnu appku RACECHRONO ( není potřeba simka, jen funčkní GPS)
  • já doporučuji zesilovač GPS ( https://racechrono.com/article/faq/which-external-gps-should-i-buy) osobně jsem používal DUAL GPS 160 (koupen na ebay)
  • registrace (zdarma) zde : https://serious-racing.com/

Co bude až vše budu mít:

Nyní budete mít osobní časomíru na motorce, která bude sbírat základní data jak jedete + vám ukazovat reálně za kolik jedete dané kolo, nejrychlejší kolo + sektory/popřípadě realný lifetime (DELTA) ( ale jak píšu, vždy maximálně sledujte trať). Kontroluju časomíru pouze na delších rovinách ale nečumte do ní dlouho - bude potřeba brzdit a může se objevit další jezdec. Se zesilovačem bude vše reálnější (data bere až 10x/1sec) ...bez zesilovače (1x/1sec)

Ohledně registrace na serious-racing : applikace RaceChrono umožňuje exportovat vaše data a náhrát je do této web stránky. Důvod, proč toto dělat je jednoduchý - vždy se ke svým datům můžete vrátit, porovnat je s novými zajetými daty, zjistit co kde bylo zlepšeno nebo je potřeba zlepšit a taky hlavně - porovnat data semnou nebo mezi kamarády :) (mě najdete jako Lesapan89, info@motoriders.cz) Například - první ježdění 2021 v Rijece mi Michal poradil protáhnout zatáčku a točit později - na trati jsem zkusil a ihned po návratu si exportoval kolo do webu a hned porovnal zda-li to byla dobrá rada. PS: byla.  V průběhu sezóny budu na různých okruzích najíždět data a snažit se třeba zajet rychlé kolo bez použití brzd. 

Zde porovnání Kuba Kralik a já (u obou to není nejrychlejší co umíme) ale jasně je vidět, že jsou zde místa, kde Kuba dělá chyby a má podstatnou ztrátu. 

Správně, pokud tedy věříte, že jedu správně a jste pomalejší než já by vaše křivka měla kopírovat tu mojí někdy pod úrovní. Následně se můžou vyskytnout místa, kde se křivky potkají - např. výjezd z druhé zatáčky má Kuba o chlup lepší, ale nedokáže udržet plný plyn. Úsek, kde například získáte nemusí ale znamenat, že jste vítěz, jelikož vždy jde o celek a díky jednomu lepšímu vjezdu do zatáčky můžete brutálně ztratit na výjezdu. Pokud bude čas, rád s vámi vaše data proberu a pokud k tomu budete mít natočený i onboard, ideál. Ten kdo Racechrono používal už léta minulá může začít s daty hned.

Poslední věcí, u které bych se pozastavil je OPTIMAL LAP - to je kolo, které je sečteno na základě vašich nejlépe zajetých úseků, není to ale platné kolo.

Jak to vnímám já : optimal je dobrý, pokud není zcela rozdílný do vašeho TOP času. V mém ježdění se 9/10 setkám s tím, že optimal je stejný jak top čas. Ten 1/10 je rozdíl například 0,3sec - a to když třeba v nejrychlejší kole předjíždím, špatně zařadím, nebo se mi nepovede 1 zatáčka. Pokud ale máte rozdíl vteřinu a více, není to ideální a nebral bych moc optimal lap v potaz (častokrát může být i výpadek v časomíře)..a tak když máte optimal v Mostě 1:46 ale TOP čas 1:50...jezdíte to za 50 a spokojte se s tím. Až bude optimal 1:49,5 - jste ready začít tahat pod 50 :) 

Těším se, až si mě začnete přidávat do "friends" v serious racingu a samozřejmě, pokud se potkáme osobně a budete chtít poradit - nebojte se zeptat :) 

Patrik89 - MotoRiders

Okruhy, kde hlavně budu sbírat data : Most, Brno, Písek, Sosnová, Mýto, Hořovice, Slovakiaring, Rijeka...atd.